Groepssamenstelling
We werken met kleinschalige combinatiegroepen waarin veel ruimte is voor persoonlijke aandacht. Elk jaar zorgen we voor een optimale indeling. Op dit moment hebben we groep 1-2, groep 3-4, groep 5-6 en groep 7-8.
In beweging
We dagen leerlingen uit om in beweging te komen. Ze zitten niet de hele dag in het klaslokaal, maar voeren regelmatig opdrachten uit in de hal en op het schoolplein. Deze aanpak zorgt voor de afwisseling die leerlingen nodig hebben om actief mee te doen.
Taal
Op onze school hebben we veel aandacht voor taalontwikkeling. Leerlingen oefenen met lezen, spreken en schrijven. Dat doen ze door spelletjes te spelen, opdrachten te maken en boeken te lenen uit onze eigen bibliotheek. Vanaf groep 5 geven we ook Engels, een taal die heel belangrijk is in de wereld van nu.
Rekenen
Het vak rekenen begint al in groep 1. Leerlingen tellen de blokken waarmee ze spelen of leggen hun potloden van klein naar groot. Vanaf groep 3 werken we met een methode. De ene keer maken leerlingen sommen in hun werkboek, de andere keer doen ze een rekenspelletje op het plein.
Buitenwereld
We vinden het belangrijk dat leerlingen de buitenwereld leren kennen. Daarom praten we tijdens de lessen over wat er om ons heen gebeurt. Ook werken we met thema’s. Vakken als Wereldoriëntatie, Natuur & Techniek, Burgerschap en Beeldende Vorming komen dan samen.
Identiteit
We zijn een school met een katholieke identiteit en een open karakter. Dit betekent dat iedereen welkom is. De bijbel vormt een kapstok om verhalen te delen, elkaar beter te leren kennen en samen het leven te vieren.
Kanjertraining
Elke week volgen leerlingen kanjertraining. Tijdens deze training krijgen ze inzicht in hun eigen gedrag en dat van anderen. Ze leren bijvoorbeeld hoe ze omgaan met gevoelens, voor zichzelf opkomen en samen ruzies oplossen. Dat draagt bij aan een goede sfeer in de klas.
Digitaal leren
Vanaf groep 4 gebruiken we laptops in de klas. Leerlingen maken bijvoorbeeld een boekpresentatie, een verslag of een spreekbeurt. Ook is er aandacht voor mediawijsheid, zodat leerlingen op een goede manier met informatie op internet leren omgaan.